Tuesday, May 18, 2010

Mana yang lebih baik....

Sambut hari jadi @ bacaan doa selamat.....


Digantung sekolah kerana anjur majlis hari jadi

BATU KIKIR – Enam pelajar Tingkatan Tiga Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Batu Kikir, di sini digantung sekolah selama enam kerana kesalahan menganjurkan majlis hari jadi Mei lalu.

Kesemua mereka dari kelas yang berasingan dan bakal menduduki Peperiksaan Menengah Rendah (PMR) tahun ini, bagaimanapun salah seorang daripada mereka telah berpindah sekolah di Kuala Lumpur pada 14 Mei lalu.

Mereka digantung sekolah sebanyak dua kali iaitu pada 12 hingga 14 Mei menerusi arahan lisan daripada guru disiplin, dan 17 hingga 19 Mei lalu menerusi surat bertulis kepada penjaga.

Difahamkan, tindakan tersebut diambil pihak sekolah berikutan kesalahan kumpulan pelajar terbabit menganjurkan majlis sambutan hari jadi tanpa kebenaran kira-kira jam 4.30 petang pada 6 Mei lalu, selain didakwa menceroboh menggunakan salah sebuah kelas selepas waktu persekolahan.

Penjaga dan ibu bapa kepada pelajar terbabit menyatakan rasa tidak berpuas hati dan menyifatkan tindakan penggantungan sebanyak dua kali sebagai ‘keterlaluan’.

Salah seorang penjaga, Sri Sheida Abdullah, 51, berkata, tindakan pihak sekolah itu menimbulkan persoalan kerana bukan saja tidak jelas, malah tidak mengikut prosedur yang sebetulnya.


No comments:

Post a Comment