Tuesday, May 18, 2010

Pejenayah lulusan Dacing ....ha..haaa.haaa

Kejar RM3,000 rugi RM100,000


SUBANG: Hanya kerana sebentuk cincin dan jam tangan bernilai kira-kira RM3,000, seorang penjenayah tamak sanggup kerugian lebih RM100,000 apabila meninggalkan kereta mewah BMW dinaiki di hadapan rumah mangsa yang dipecah masuk.

Suspek yang berusia 38 tahun terpaksa meninggalkan kereta itu apabila pemilik rumah yang diceroboh tiba-tiba pulang dalam kejadian Jumaat lalu.


Berdepan situasi kelam-kabut serta panik, pencuri ‘kaya’ itu juga terlupa yang dia tertinggal dompet mengandungi kad pengenalannya di dalam kereta berkenaan.


Menurut sumber polis, pemilik rumah terbabit yang berusia 25 tahun terserempak suspek ketika dia pulang ke rumahnya di SS19/1 kira-kira jam 7 malam.


Katanya, mangsa mendapati pintu rumahnya terbuka sebelum bergegas masuk dan terserempak suspek yang menggeledah di dapur.


“Terkejut kehadiran suspek, mangsa menangkap lelaki terbabit hingga berlaku pergelutan,” katanya.


Bagaimanapun, suspek melepaskan diri dan lari tanpa menghiraukan kereta mewahnya yang diletakkan di depan rumah itu.


Beliau berkata, mangsa membuat laporan kes berkenaan dan polis menunda kereta terbabit.


“Siasatan polis mendapati kereta itu milik kakak suspek yang tinggal di Rawang dan tidak berapa lama selepas itu suspek menyerah diri kerana takut kakaknya ditangkap pihak berkuasa.

“Suspek yang masih bujang dan berasal daripada Melaka juga mempunyai beberapa rekod jenayah lampau berkait dadah dan pecah rumah,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar yang dihubungi mengesahkan kes penahanan suspek terbabit yang turut dikaitkan dengan beberapa siri jenayah sama di daerah itu sebelum ini.



No comments:

Post a Comment